Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Begin 2019 werd het leerplan rooms-katholieke godsdienst voor het secundair onderwijs geactualiseerd, omdat de nood aan meer levensbeschouwelijke en religieuze geletterdheid van leerlingen steeds duidelijker bleek. Van leerkrachten rooms-katholieke godsdienst wordt verwacht dat zij leerlingen laten proeven van de christelijke traditie in al haar rijkdom en diversiteit, in wisselwerking met de actuele samenleving en de persoon van de leerling. Dat vraagt niet alleen didactische professionaliteit en een van binnenuit begrepen christelijke spiritualiteit, maar ook een gedegen theologische en godsdienstwetenschappelijke kennis. Om (toekomstige) leerkrachten en docenten daarbij maximaal te ondersteunen zijn in dit boek voor de derde graad van het secundair onderwijs voor ieder leerplaningrediënt van de christelijke traditie toegankelijke en beknopte handvatten voorzien, gebaseerd op de meest recente theologische inzichten. Later volgt een gelijkaardige publicatie voor de eerste en de tweede graad. Dit boek is ook voor geïnteresseerde ouders en grootouders een interessante gids om hun inhoudelijke kennis over de christelijke traditie te verdiepen.
Didactics of religion --- 268.252 --- 268.252 Godsdienstleerplannen: secundair onderwijs --- Godsdienstleerplannen: secundair onderwijs --- 456.8 --- godsdienst --- didactiek --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- 485.7 --- Godsdienst --- secundair onderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Catechese --- Werkboek --- Leerplan --- Godsdienstige opvoeding --- Levensbeschouwelijke vorming ; didactiek --- Kinderen en religiositeit --- Doctrine of God (christianism) --- Christian religion --- geloven --- religieuze opvoeding
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|